Vojna upotrba Dronova-daljinski upravljane ubice

Pravni aspekt korišćenja bespilotnih vazduhoplova uvod

Bespilotne letelice u borbi protiv COVID 19

Sistem BPL

Мастер рад

Мастер струковне студије студијског програма
„Геодезија-Геотика“

Студент Владимир Вучанов

 ОДБРАНА МАСТЕР РАДА НА ТЕМУ:
АНАЛИЗА НОРМАТИВНОГ УРЕЂАЈА ПРИМЕНЕ БЕСПИЛОТНИХ АЕРОФОТОГРАМЕТРИЈСКИ СИСТЕМИ СА ПРЕДЛООЗИМА ЗА УНАПРЕЂЕЊЕ 
Водитељ из школе – Др Славољуб Томић, дипл. инж. геод. Ментор из привреде – Југослав Беђин, дипл. инж. геод.
Београд, 04.10.2019. годишње

Мастер рад

Одбрана мастер рада

 

Vodite računa o visini letenja bespilotne letelice

Шта се дешава, кад се беспилотна летелица судари са крилом авиона

Promocija programa za obuku rukovaoca bespilotnim vazduhoplovom

Posetite nas na C nivou hale 2.

Dođite i pokrenite letelicu sa instruktorom

Primer dobre prakse

Vreme dešavanja 29. 03. 2019. u 1030 

Visina izvođenja letačke operacije 200m od tla

Rukovaoc bespilotnog vazduhoplova dobija obaveštenje od Niške kontrole letenja da u njegovoj blizini izvođenja letaške operacije leti vazduhoplov i da se prizemljuje na sportski aerodrom, a da se prizemljenje očekuje u 1100 sati.

Na pitanje rukovaoca mogu li ga obavestiti o prizemljenju vazduhoplova radi nastavljanja letačke operacije, odgovoreno je da mora da kontaktira kontrolu letenja nadležnu za taj prostor, Beogradska kontrola letenja.

Po obraćanju kontroli leta Beograd dobija obaveštenje da vide reon letačke operacije bespilotnog vazduhoplova i da upravo vazduhoplov ulazi u reon njihove nadleznosti i da će biti obavešten o prizemljenju vazduhoplova kako bi mogao nastaviti letačku operaciju bespilotnim vazduhoplovom. U 1110  pozvan je od kontrole leta Beograd i obavešten da je vazduhoplov prizemljen i da nastavi svoju letačku operaciju.

Zaključak

Kada izvodite letačku operaciju obavezno ustanovite kojoj terninalnoj kontroli letenja pripada rejon gde izvodite letačku operaciju.

U kontaktu sa terminalnom kontrolom letenja obavezno uzmite registarsku oznaku vazduhoplova u čijoj ste blizini.

Uvek poštujte vazduhoplovne zakone i pravilnike

Upozorenje za 06. April. 2019. godine

Zbog resetovanja na GPS satelitima preporučuje se DODATNI OPREZ pri rukovanju bespilotnim vazduhoplovima u GPS modu.

Preporuka NKBPL je da se osvezi softver na vazduhoplovima i kontolnim stanicama.

Nemojte izvoditi letačke operacije ukoliko niste sigurni da vaš vazduhoplov nije precizno pozicioniran ili izbacuje bilo kakvu gresku (GPS, GPS TIME…)

Ovo ne bi trebalo da utice na novijim vazduhoplovima sa novijim GPS prijemncima.

Letite bezbedno, nemojte ugozavati imovinu, ljude i njihovu privatnost 

Obavezno osiguranje bespilotnih vazduhoplova na 4 rate

У циљу стварања што бољих услова рада са беспилотним ваздухопловима Компанија Дунав осигурање је за чланове НКБПЛ омогућила плаћање премије за обавезно осигурање власника/корисника беспилотног ваздухоплова од одговорности за штету причињену трећим лицима на рате.

Плаћање премије до максимално четири једнаке месечне стопе за наше чланове омогућено је како следи:

– И рата са порезом плаћа се приликом уговарања, пре преузимања полисе осигурања

– ИИ, ИИИ и ИВ рата доспевају сваког наредног месеца (последња рата доспева најкасније три месеца од датума почетка осигурања)

Приликом уговарања обавезног осигурања власника/корисника беспилотног ваздухоплова потребно је да члан НКБПЛ достави потврду о чланству како би му било одобрено плаћање на рате.

За детаље се обратите НКБПЛ, 011/407 42 75; 069 10 80 094; е-маил: кластербеслет@гмаил.цом

или

Компанија Дунав осигурање, 011/2622-364, 011/26-47-306, 011/2651-609,

е-маил: ваздухопловипловниобјекти@дунав.цом

 

ASCE18

Национални кластер беспилотних летелица представио карту тренутних оператера и летелице са важећим дозволама за летење